Thursday, December 15, 2011

cita cita masa depan.

masa tadika dulu,cikgu selalu tanya,
-"dah besar nanti nak jadi apa??"
bila dah masuk sekolah rendah pun kena isi rekod,
-"tulis tiga cita cita anda"
dah sekolah menengah,
-"kau pilih course yang kau minat lah,nnt keluar kau nak kerja apa??

haha,aku dulu time tadika, darjah satu cam ye ye je jawab,
-"cikgu cikgu saya nak jadi DOKTOR! :)"


minggu dpn bila tanya lagi aku jawab,
-"cikgu cikgu saya nak jadi ENGINEER!"

du hari lagi tanya lagi,aku jawab..
-"taknak lahhh.nak jadi POLIS pulak lah.."
haha macam macam kan? :)


bila dah masuk skolah rendah sampai skola menengah, aku suka sgt2 tgk CSI. tak kira lah CSI NY, CSI MIAMI, semua aku balun tgk sampai mata tak boleh lari,
so time tu angan-anganku hanyalah nak jadi seorang AHLI FORENSIK :)



time form five aku amik course accounting, tapi result SPM aku mcm tak best jelah kan walau credit.
lagipun aku takde feeling dah nak study account lagi time tu..
ada lah aku apply physiotherapist, human and resource,
tapi rupa rupanya aku pilih tuk menjadi.......

JURURAWAT!!


hhahaha, jadi cik misi rupanya aku kan..
aku tak pernah impi pun untuk kerjaya ni seumur hidup aku dulu.
terkejut jugak masa first intake dulu. apa pun tak boleh.
ini tak itu tak.
lepas study, aku akan terus berkhidmat untuk salah satu hospital swasta kat JOHOR ye.
dah dia yang bagi aku duit makan joli molly 3 taun blajau ni,kena balas balik lah kontrak kerja 5 TAHUN.
hebat kan??

well2 tommorow is the end of my semester five. and we'll be the great great senior then!
omg swear aku risau gelabah takut.
need to struggle hard for this and that, need to be ready for any obstacles in front!
aku baru je habis exam final sem 5. apa tah aku jawab, aku pun tak tau.
ahh kecewa letak kat tepi. kita tunggu je result dia nanti. hahaha

No comments:

Post a Comment